Protocol inloop

De inloop is weer open vanaf dinsdag 1 juni op de dinsdag, woensdag, vrijdag en zaterdag.

Maandag en donderdag gesloten.

 

 

1. Om verspreiding te voorkomen

a. Was vaak je handen (bij aankomst, tussendoor en bij vertrek).

b. Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog.

c. Gebruik papieren zakdoekjes om je neus te snuiten en gooi deze daarna weg.

d. Schud geen handen.

e. Houd 1,5 meter afstand (2 armlengtes) van anderen.

2. Ben je ziek?

a. Blijf thuis bij verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus,

    niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging tot 38 graden Celsius.

b. Heb je ook koorts en/of benauwdheid? Dan blijven ook huisgenoten thuis.

    Als je 24 uur lang geen klachten hebt, mag je weer naar buiten.

c. Iemand ziek in uw huis(gezin) met Corona? Dan mag u 14 dagen niet naar

    de inloop komen

3. Bent u 70 jaar of ouder of heeft u een kwetsbare gezondheid?

a. Wees extra voorzichtig. Het kan verstandig zijn om voorlopig nog

    zoveel mogelijk thuis te blijven.

b. Vermijd drukte en geef elkaar de ruimte

c. Zorg dat je altijd op 1,5 meter afstand van anderen kunt blijven.

d. Is dat niet mogelijk, ga dan ergens anders heen.

 

Plan van Aanpak

Algemeen

Nu de maatregelen wat versoepeld lijken te worden, gaan we de inloop weer langzaamaan openen, uiteraard onder strikte voorwaarden. De maand juni is (ook voor de overheid) vooral geduid als proefperiode. Als die periode zich positief ontwikkeld komt er vanaf juli weer wat meer mogelijkheid.

  • Er is desinfecterende gel aanwezig voor bezoekers en vrijwilligers.
  • We laten niet meer dan 2 personen per half uur binnen met in achtneming van 1 ½ meter afstand.
  • Bezoekers komen binnen door de deur van de Looiersgracht.
  • Bezoekers mogen alleen (in noodgevallen) gebruikmaken van de toilet in de inloop.

Ontvangst

  • We openen de deuren om 10.30 uur en laten slechts twee mensen binnen.
  • Aan de deur vindt screening op gezondheid plaats. Bij twijfel over de gezondheidssituatie kan betrokkene niet toegelaten worden.
  • Er staan 4 stoelen om de ronde tafel. De twee stoelen aan weerszijden van de pilaar zijn voor de vrijwilligers; de twee overige stoelen zijn voor de bezoekers. De vrijwilligers gaan steeds op dezelfde stoel zitten.
  • De vrijwilliger, die het dichtst bij het keukentje zit, schenkt koffie/thee in (slechts één keer een consumptie) en zet het voor de bezoeker neer. Deze vrijwilliger draagt plastic handschoenen.
  • De andere vrijwilliger ziet er ondertussen op toe dat de bezoekers hun handen reinigen met gel en vult hun namen en de aankomsttijd in op het registratieformulier.

Vertrek

  • Na een half uur of (zo mogelijk) eerder worden de bezoekers verzocht te vertrekken.
  • Op het registratieformulier wordt de vertrektijd genoteerd.
  • De bezoekers gooien zelf hun koffiebekertje in de prullenbak.
  • De vrijwilliger reinigt de armleuningen van de stoelen waar de bezoekers op gezeten hebben, de tafeloppervlak en de deurknoppen met de vochtige doekjes, die beschikbaar zijn.

Overige aanwijzingen

  • De inloop sluit om 15.00 uur, zodat de vrijwilligers op tijd naar huis kunnen, nadat ze de inloop hebben gereinigd. Met name de toilet (indien gebruikt), de tafel en de stoelen dienen gereinigd te worden. Verder uiteraard de gebruikelijke zaken, die anders ook gedaan werden na de sluiting van de inloop, zoals prullenbak legen, collectebus weer in de kast, enz.
  • Is de telefoon gebruikt? Ook die met een vochtig doekje reinigen na gebruik.

 

Mobiel Rini Vos                                  06 38 32 76 38     Evangelist      m.vos@bijsimondelooier.nl

Mobiel CorJohn van der Beek            06 52 58 11 46    Coördinator   CEA@solcon.nl